Na začátku února 2016 jsem strávila týden v Montessori Grundschule ve Stade. Učí zde kolegyně, se kterou jsme se seznámili na kurzech. Mirja souhlasila a já ji mohla sledovat při práci.
Nejzajímavější pro mě bylo sledovat 20 let fungující Montessori školu, byla tak už postavena, stejně tak jako divokou zahradu lákající k dětským hrám. Každý den zde děti za každého počasí trávily hodinovou přestávku mezi vyučováním. Škola stojí v části obce, která má sociální problémy. Navíc jsou zde umisťováni stále další a další běženci a začínají chodit právě do této školy zřizované městem. Proto zde mají zřízeny třídy, kde probíhá intenzivní výuka němčiny. Celkem se ve škole učí 180 žáků z 18 zemí světa.
Na konci týdne jsme spolu s Mirjou uspořádali v rámci výuky angličtiny projektový den založený na čtení knížky Aliens in underpants saved the world. Výuku jsme vedli stylem metody Storyline. Většinou se ale s touto metodou pracuje delší dobu.
Děti si vyrobily svého Marťana ve spodním prádle, každé dítě ho dokázalo představit, popsat jeho tělo, odpovídat na otázky spolužáků, a to po jednom roce výuky anglického jazyka. Všechny byly prací nadšeny a i děti se specifickými výukovými potřebami se dokázaly zapojit a rozvíjet své dovednosti.
Projekt Metoda Storyline jako nástroj výuky anglického jazyka v heterogenních třídách ZŠ Na rovině byl finančně podpořen v programu Erasmus+ Evropskou Unií. Za kvalitu materiálů Národní agentura ani Evropská komise nenese žádnou právní odpovědnost.