Už před Vánoci jsme si s dětmi domluvili, že paravan z kartonové krabice, který jsme potřebovali k vánočnímu představení, využijeme na vlastivědný projekt. Hoši se hned chopili zalepení a zabarvení okna tak, aby vznikla celistvá modrá plocha. Bavilo je to, protože jsem z domova přinesla 7 cm širokou štětku a práce jim šla pěkně od ruky a ještě to nebylo jen „jako“, ale doopravdy potřeba.
Na začátku hodiny jsem dětem řekla, že jsme probrali celou látku o novověku v českých zemích, ale vůbec nevíme, jak novověk zasáhl zrovna Chrudim. A proto bych je chtěla vyzvat, aby si Chrudim v současnosti ztvárnily na paravan a zamýšlely se, co v Chrudimi právě v novověku přibylo. Protože jsem nechtěla obětovat na vytváření prostředí příliš času, chtěla jsem dětem navrhnout, aby Chrudim vytvořily z nalepovacích barevných tapet. Oni ale měly jasno a pustily se do malby temperami. Pro dobrou představu je potřeba upřesnit, že jsem vyzvala děti, které tenhle úkol zaujal, aby Chrudim zkusily tužkou načrtnout. Vyloženě nadšen nebyl nikdo. Všichni se zaujetím pracovali na projektech z přírodovědy. Pak přišli 2 kluci, do kterých bych to neřekla, a občas se přidal ještě jeden. Ostatní se potom přidávali postupně, až se na práci sešli všichni a náramně si ji užívali.
První fotka ukazuje práci po prvním dnu. Ta druhá snad trochu vystihuje dobrou náladu při tvoření druhý den.
Vznikla spousta obchodů a domů a kilometry silnic. Oceňuji, jak svérázně to děti pojaly a že se mnou nenechaly nijak ovlivňovat. Neustále jsem totiž vhazovala udičky, které by nám mohly pomoci nějak vše skloubit s novověkem. Takže na obraze je vlak, ale když jeden z žáků upozornil, že koleje nikam nevedou, nikdo se tím nenechal vykolejit.